سبد خرید شما خالی است!

 

شماره تماس 1 : 02166848312              شماره تماس 2 : 09924998463

 
 
تضمین اصالت کالا
تمامی محصولات اصل و دارای گارانتی میباشد
 
ارسال کالا به تمام نقاط ایران
ارسال کلیه محصولات در تهران و شهرستان
 
 
3 روز تضمین برگشت کالا
اطمینان شما هدف ماست
 

 

گوشی موبایل گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S9 Plus ظرفیت 128 گیگابایت

تولید کننده:samsung
مدل کالا:BSK-6239
وضعیت:ناموجود
قیمت: 0 تومان

 

نقد و بررسی | گوشی موبایل Galaxy S9 Plus سامسونگ ظرفیت 128 گیگابایت

 

سرانجام چندی پیش گوشی موبایل Galaxy S9 Plus سامسونگ با مشخصات فنی کم‌ نظیر و رنگ بندی های زیبا و شکیل که تنها در محصولات همین شرکت قابل‌رویت هستند، زودتر از موعد مقرر ، در نمایشگاه MWC 2019 معرفی شد که نقطه عطف بزرگی در طراحی و ساخت پرچمداران سامسونگ در سال 2018 محسوب می گردد . این گوشی از لحاظ شکل ظاهری و بزرگی، چندان تفاوتی با گوشی های S8 و S8 پلاس که که سال پیش عرضه گردیدند، ندارد و تنها تفاوت هایی در قسمت‌های داخلی و به خصوص در بخش دوربین با چندین ارتقاء بزرگ به چشم می خورد. دیافراگم متغیر و افزوده شدن دوربین دوم به مدل پلاس از جمله مواردی است که گوشی اس 9 پلاس را از نسل های قبل متمایز ساخته و در مقابل، در قسمت رزولوشن صفحه‌ نمایش و میزان ظرفیت باتری تغییری مشاهده نمی شود.

 

نسخه‌ی پلاس تنها با چند تفاوت کوچک نسبت به نسخه‌ی ساده عرضه شده که این تغییرات مربوط به اندازه‌ی نمایشگر ، ظرفیت باتری و حافظه آن  است. گوشی گلکسی S9 Plus با زیبایی منحصر به فرد و ویژگیهایی که دارد، مظهر طراحی لوکس گوشی های هوشمند این روزهای بازار است و نمایشگر کشیده و براق همراه با محافظ گوریلا گلس زیبایی آن را دو چندان کرده .

 

 

طراحی و ساخت

 

سامسونگ با عرضه گوشی Samsung Galaxy S9 Plus با معماری مناسب ، ابعاد بزرگ و با قرار دادن نمایشگر بزرگ در قاب کوچک، اوج هنر و خلاقیتش را به کار گرفته است . با نگاه به طراحی ظاهری این گوشی، صفحه نمایش سرتاسری با حاشیه های بسیار باریک ، حذف سنسور انگشت ، کلیدهای کنترلی از پایین گوشی و باریک تر شدن لبه ها، متوجه جلوه لوکس آن خواهیم شد . همچنین با قرارگیری مناسب در دست، ارگونومی مطلوبی را ارائه می‌کند و با وجود داشتن قاب شیشه ای ، به راحتی با یک دست قابل کنترل خواهد بود . این نمایشگر بزرگ و بدون نقص با لبه های باریکی که به سمت کناره ها متمایل شده ، تجربه وب‌گردی، تماشای فیلم و عکس و جست‌وجوی لذت بخشی را برای کاربران امکانپذیر می سازد.

 

 

 

بی شک گوشی های گلکسی سری 9 سامسونگ از طراحی مدرن و زیبائی بهره مند گردیده اند ، اما براساس تست هایی که بر روی گلکسی سری S9 انجام گردید ، مشاهده شد که این دو اسمارت فون ( S9  و S9 Plus ) علاوه بر عریض‌تر و ضخیم‌تر شدن دارای وزن نسبتا بالایی می باشند و حتی نسبت به گذشته سنگین تر شده اند که چندان رضایت بخش نخوهد بود .  یکی از مسائل نگران کننده در این گوشی ، مشکل لغزنده بودن گوشی و احتمال سقوط و شکستن بخشی از آن است و این قبیل مشکلات در این مدل نیز مانند مدلهای پیشین ، پا برجا بوده و تغییری در این زمینه حاصل نشده است.

 

 

سامسونگ برای اتصال شاسی اصلی به قاب‌ های پشت و جلو برخلاف بسیاری از سازندگان، از پلاستیک استفاده نکرده و شاسی اصلی از فلز براقی ساخته شده و شکاف بین قاب ها و شاسی ماهرانه پر شده است . برای شکیل کردن بیشتر، سامسونگ پنل جلویی این گوشی را در تمامی رنگ ها مشکی طراحی کرده تا از زیبایی آن کاسته نشود.

 

در مدلهای پیشین برآمدگی دوربین در قاب پشتی برای بسیاری آزار دهنده بود، بر همین اساس در مدلهای اخیر، سامسونگ این برآمدگی ها را از بین برد و  اسمارت فون گلکسی سامسونگ S9 پلاس نیز از این امر مستثنی نبوده، بطوریکه دیگر هیچ پستی و بلندی در پشت گوشی رویت نمی شود و بصورت یکپارچه با پوششی از محافظ گوریلا گلس برای جلوگیری از آسیب در برابر ضربه های احتمالی کشیده شده است.

 

 

قرار گیری سنسور اثر انگشت در زیر لنز دوربین، یکی از نکات حائز اهمیت در گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S9 Plus می باشد. جنس این بخش نیز همانند دیگر قسمت ها از شیشه براق ساخته شده و همین امر باعث نمایش اثرات انگشت و آلودگی ناشی از آن می شود که چندان مقبول واقع نشده و از نکات منفی این گوشی به شمار می آید.

 

 

در لبه بالایی صفحه نمایش سنسورهای نور، اسپیکر تماس، چراغ LED‌ هشدار، دوربین دوم و Proximity خودنمایی می کنند و در لبه زیر صفحه نمایش بخش هایی مانند اسمارت فون های نسل های قبل، همانند اسپیکر اصلی، میکروفون تماس، پورت USB-C و جک هدست تعبیه شده و تنها تفاوت این بخش با سری قبل ، طراحی نوین دریچه خروجی صدای آن می باشد.

 

 

دکمه بزرگ تغییر صدا و دکمه Bixby ( دستیار صوتی ) در کناره سمت چپ ، زیر کلید ولوم و دکمه پاور در کناره سمت راست قرار گرفته  که تغییری نسبت به قبل نداشته و بخش بالایی میکروفون دوم و اسلات ترکیبی سیم‌کارت/کارت حافظه را در خود جای داده و مانند گذشته امکان قرار دادن دو سیم‌کارت مجزا (بدون کارت حافظه) یا یک سیم‌کارت همراه با یک کارت حافظه را فراهم می‌کند.

 

 

 

در بخش پشتی گوشی موبایل گلکسی S9 پلاس سامسونگ که بصورت شیشه ای ساخته شده ، دو لنز دوربین و سنسور اثر انگشت به چشم می خورد که بصورت عمودی قرار گرفته اند. سامسونگ S9 را همانند دیگر محصولات خود به یک دوربین مجهز نموده اما در اس 9 پلاس سنت شکنی کرده و این گوشی را به دو دوربین تجهیز کرده است. در هر دو مدل S9 و S9 پلاس، مجموعه فلش LED و سنسور ضربان قلب بار دیگر از چپ به راست لنز، منتقل شده‌اند.

 

 

صفحه نمایش

 

گلکسی اس 9 پلاس  با صفحه نمایش 6.2 اینچی و تکنولوژی Super AMOLED، حاصل تمام تجربیات سامسونگ در چند سال اخیر است که تلاش بسیاری برای توسعه و بهبود هر چه تمام تر آن کرده و اگر بخواهیم با سری نسل قبل یعنی S8 مقایسه ای انجام دهیم می توان گفت تفاوتی در زمینه صفحه نمایش با هم ندارند و همانند آن، از کنتراست بالا، عملکرد فوق العاده در زیر نور مستقیم خورشید و زاویه دید مناسب برخوردار می باشد و همچنین از جذابیت و کارایی بسیاری نیز بهره مند گردیده است .

پیش از این ، از موارد آزاردهنده‌ی پنل های (OLED) دیدن محتویات گوشی زیر نور شدید و مستقیم بود که سامسونگ در صدد حل آن برآمد و اینک تغییر رنگ صفحه نمایش از دیگر موارد مشهودی است که در هنگام مشاهده تصاویر از لبه های افقی، رنگ سفید را متمایل به سبز نشان می دهد. نمایشگر با تراکم 529 پیکسل بر اینچ، روشنایی مطلوب تر و لمس فشاری، از جمله ویژگیهایی است که این سری از اسمارت فون ها را در صدر جدول با دیگر کمپانی ها قرار داده  و رقابت تنگاتنگی با محصولات شرکتی همچون اپل ایجاد کرده است.

 

در منوی Display و بخش Screen mode ، چهار گزینه Adaptive display ، AMOLED photo ،AMOLED Cinema و Basic مشاهده می شود که می توان از طریق آنها رنگ صفحه نمایش را بصورت استاندارد تنظیم نمود و رنگ ها را به سمت رنگ های گرم تر و یا سردتر سوق داد . با انتخاب Adaptive display ، رنگ صفحه نمایش، متناسب با سوژه تغییر می کند و اگرچه سه گزینه بعدی گرم تر از Adaptive display می باشند، اما برای استفاده دائمی چندان مناسب نخواهند بود و از طریق دیگر منوها نیز می توانیم به تغییر سایز فونت، کلیدهای مجازی، تغییر رزولوشن نمایشگر و ... بپردازیم.

 


 

سخت‌افزار

 

سامسونگ برای تنگاتنگ کردن رقابت بین دیگر کمپانی ها، اخیرا در تولیدات خود از تراشه های اختصاصی که خودش طراحی کرده، استفاده می کند که پرچمداران سری S9 نیز از این معماری بی همتا، بی بهره نمانده اند. تراشه تعبیه شده در گلکسی اس 9 پلاس، پروسسور Exynos ساخت خود شرکت سامسونگ است که لقب قویترین گوشی اندرویدی بازار را به دلیل داشتن تراشه 10 نانومتری از آن خود کرده است. پردازش‌های سنگین در این پروسسور به عهده چهار هسته 2.7 گیگاهرتزی موسوم به Mongoose M3 می باشد و چهار هسته ضعیف‌تر 1.8 گیگاهرتزی مبتنی بر هسته‌های ARM A55، پردازش‌های سبک‌تر را بر عهده دارند. گرافیک 18 هسته‌ای این مجموعه از نوع Mali-G72 MP18 است که می‌توان از آن به عنوان قوی‌ترین راه‌حل گرافیکی موجود بین گوشی‌های حال حاضر بازار یاد کرد.

 

 

 

در اسمارت فون Samsung Galaxy S9 Plus امکانات سخت افزاری وجود دارند که در سال گذشته در مدل سری S8 برای اولین بار به بازار عرضه شدند. نصب گوشی به مانیتوری بزرگتر و از همه مهمتر آنها دستیار صوتی «بیکسبی» (Bixby) است که به نظر می آید، می‌تواند رقیبی برای سیری و دستیار صوتی گوگل باشد. کنترل گزینه‌های سخت‌افزاری گوشی مانند  (روشن و خاموش کردن وای‌فای و بلوتوث و نظیر آن) از امکانات Bixby است که نسبت به مدلهای پیشین تغییری نداشته و در حال حاضر به سه زبان انگلیسی، کره‌ای و چینی سخن می‌‌گوید. این فناوری از همان ابتدا صدای کاربر را شناسایی و ذخیره می نماید . با این حال، برای اینکه کلمات با هم اشتباه گرفته نشوند، می بایست در هنگام صحبت، روان و روشن سخن گفت. از دیگر قابلیت های Bixby می توان به نمایش خبرهای روزانه، برنامه ریزی کارهای روزانه، نمایش نزدیک ترین مکان ها، یاداوری اپلیکیشن های مناسب و ... اشاره نمود. با وجود پیشرفت‌های بزرگ این تکنولوژی نسبت به سال گذشته، هنوز تا تکمیل شدن این ویژگی‌ها و انجام شدن همه آنها در دنیای واقعی، هنوز راه درازی باقی‌ست.

 

شارژ سریع، شارژ بی‌سیم و باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی (در مدل گلکسی اس 9 پلاس) از دیگر امکانات حائز اهمیت این گوشی می باشد. همچنین گلکسی S9 Plus به اندروید نسخه‌ی 8٫0 همراه با رابط کاربری جدید سامسونگ که طراحی بهتری دارد و به بخوبی امکانات سخت افزاری را پوشش می دهد، مجهز شده است. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد و قابل توجه گوشی S9 پلاس، شناسایی افراد و قفل گشایی در کسری از ثانیه از طریق اثر انگشت و عنبیه چشم می باشد. لازم به توضیح است که علاوه بر باز کردن هوم گوشی نیز می توان پوشه ای از اطلاعات را از این طریق Lock نمود و با عنبیه چشم آن را آنلاک کرد و بدین ترتیب به نگهداری فایل های شخصی در مکانی امن می پردازیم.
 

دوربین

 

سامسونگ برای حفظ برتری خود، دست به نوآوری هایی از جمله، افزودن قابلیت های هوشمند در بخش نرم افزاری زده که بدین وسیله این سری از گوشی های خود را به حد قابل توجهی ارتقا داده که از برجسته ترین آنها، دو دوربین اصلی می باشد. اگرچه دوربین گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ چندان تغییری نسبت به قبل نداشته و در عمل تغییرات کوچکی به خود دیده، اما همین امر موجب افزایش کارایی هر چه بیشتر دوربین گوشی‌های سامسونگ شده است. سامسونگ ساختار این دوربین را مشابه چشم انسان با اندکی تفاوت ( وجود تنها دو نقطه f برای تنظیم لنز که باعث کم رنگ تر شدن این شباهت شده) ،طراحی کرده و دوربین اصلی S9 و S9 پلاس را به لنزی با دیافراگم متغیر مجهز نموده که عدد دیافراگم آن در نقاط با نور کم، f/1.7 بوده و در نقاط پر نورتر f/2.4 است.

 

 

با استفاده از دوربین گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S9 Plus با حداکثر وضوح 12 مگاپیکسلی می توان به ثبت وقایع  روزانه پرداخت و از عکاسی و فیلمبرداری با گوشی، نهایت لذت را برد. دوربین اصلی اس 9 پلاس می‌تواند با نهایت سرعت و با کیفیت HD با خروجی قابل قبولی فیلمبرداری کند . دوربین اصلی دقیقا مثل دوربین گوشی های سری سال قبل به فوکوس اتوماتیک با فناوری پیکسل دوگانه (فوکوس روی سوژه‌ی عکاسی در کسری از ثانیه)، فلش LED، دریچه‌ی دیافراگم f/2.4 (کمک به ثبت تصاویر با روشنایی بیشتر)، قفل‌کردن فوکوس روی سوژه‌ای خاص و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر هوشمند مجهز شده تا نهایت کیفیت ممکن را در خروجی‌های عکس و فیلم در هر شرایط نوری و محیطی داشته باشد. با اطمینان می‌توان گفت، تصاویر گرفته‌ شده با اس 9 پلاس در مقایسه با تمام گوشی‌های موجود در بازار دارای نقص کمتری می باشد.  در گلکسی S9 پلاس به جز این دوربین از یک دوربین 12 مگاپیکسلی دیگر بدون فوکوس خودکار با سایز سنسور 1/3.6 اینچ استفاده شده که پیکسل‌های آن تنها 1 میکرونی هستند و میدان دید 45 درجه‌ای را ارائه می‌دهد. حداکثر گشودگی دیافراگم لنز این دوربین f/2.4 است. S9 پلاس با این دوربین دوم  امکان ارائه 2 برابر زوم اپتیکال و افکت بوکه (محو کردن پس‌زمینه) را خواهد داشت.

قابلیت multi-frame image processing به جای گرفتن یک عکس، سه تصویر از یک منظره در اختیار ما قرار می دهد و بهترین آنها را به عنوان عکس اصلی انتخاب می کند و از دو فریم دیگر برای بهبود کیفیت و کم کردن محو شده‌گی استفاده خواهد کرد .از دیگر قابلیت ها و جذابیت های سرگرم کننده دوربین گوشی Galaxy S9 Plus سامسونگ، می توان به سوپر اسلوموشن ،AR Emoji یا شکلک‌هائی که با کمک واقعیت افزوده از چهره افراد ساخته می‌شوند، اشاره نمود.

 در گوشی های سری S9 ، رابط کاربری دستخوش تغییرات بسیاری گردیده است. دکمه شاتر در سمت راست و مرکز قرار گرفته که با گرفتن و کشیدن آن رو به بالا و پایین می‌توان ورود و خروج به زوم را انجام داد. همچنین آخرین عکس گرفته شده در بالا، و دکمه آغاز فیلمبرداری در پایین قرار دارد. یک ردیف جلوتر به ترتیب از بالا به پایین، دکمه تعویض بین دوربین‌های جلو و عقب، تنظیمات فلش، افکت‌های لایو رنگی، تعویض آنی نسبت تصویر و بلاخره دکمه سایر تنظیمات دیده می‌شود.

 

 

 

عکاسی با دوربین اصلی S9 و S9 پلاس در فضائی با روشنائی کامل، در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و اثری از نویز در تصاویر نیست و جزئیات بصورت کامل حتی در برش اندازه واقعی دیده می‌شود. قابلیت زوم دو برابری در S9 پلاس به وسیله دوربین دوم به خوبی عمل کرده و این زوم باعث کاهش کیفیت عکس نمی‌شود. البته درجه زوم از 2X نیز می‌تواند فراتر رود، اما زوم‌های پس از این مقدار همگی دیجیتال بوده و شاهد کاهش کیفیت در تصاویر خواهیم بود.

 

 

 

حداکثر وضوح فیلمبرداری هر دو دوربین 4K با 60 فریم در ثانیه با Bitrait ویدئویی نزدیک به 73Mbps و بیت‌ریت صوتی 260Kbps به صورت دوکاناله انجام می‌شود. نکته جالب اینکه برای کاهش حجم فایل بدون تغییر در کیفیت می‌توان در بخش تنظیم رزولوشن، اقدام به فعال کردن کدک HEVC یا همان H.265 کرد. طبیعتا بالاترین کیفیت در این میان به 4K با هر دو نرخ 30 و 60 فریم در ثانیه تعلق دارد اما به خصوص در وضوح 1080/60p نیز کیفیت مناسبی دیده می‌شود. امکان زوم دو برابری در تصویر بدون از دست رفتن کیفیت در S9 پلاس وجود دارد که البته انجام این کار با شاتر روی تصویر دقت چندان بالائی را ارائه نداده و به ناگاه تصویر بیش از اندازه zoom in و zoom out می‌کند. در تمامی رزولوشن‌های برداشت ویدئو می‌توان با لمس دکمه شاتر، عکسی با حداکثر وضوح یعنی 9.1 مگاپیکسل (در نسبت 16:9) را برداشت کرد.

 

علاوه بر دو دوربین اصلی، دوربین سلفی نیز از پیشرفت جا نمانده و با داشتن سنسور 8 مگاپیکسلی و دریچه‌ی دیافراگم f/1.7 به ثبت تصاویر با کیفیت می پردازد . حداکثر وضوح این دوربین در نسبت 4:3 به دست آمده و در نسبت 16:9 وضوح تصویر به 6 مگاپیکسل کاهش پیدا می‌کند. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین QHD یا 1440×2560 پیکسل بوده و در اینجا نیز می‌توان کدک HEVC را فعال کرد. قابلیت برداشت ویدئوی HDR نیز در این دوربین تعبیه شده است.

 

سیستم‌عامل

 

این سری از گوشی ها با نسخه Android 8 Oreo و با رابط کاربری Experience عرضه گردیده اند. زمان بوت هر دو گوشی S9 و +S9 سریع بوده و جز رکورداران مدلهای اندرویدی موجود در بازار به شمار می آیند . با روشن شدن گوشی، حالت روشن صفحه‌ نمایش (AOD) به نمایش گذاشته می‌شود و زیر این صفحه نمایش دکمه هوم حساس یه فشار تعبیه شده که با فشردن آن لرزشی در زیر دست احساس می شود . همچنین با استفاده از  منوی Setting‌ نمایش و یا عدم نمایش دکمه هوم امکانپذیر می باشد. از دیگر امکانات صفحه قفل گوشی با نام FaceWigets، امکان نشان دادن کنترلرهای موسیقی، قرارهای تنظیم شده برای روز جاری (Today’s Schedule) و نشان دادن آلارم بعدی نمایش داده می شود که قادر خواهیم بود با مراجعه به بخش تنظیمات جایگاه آنها را نیز تغییر دهیم.

 

 

 

 

در لبه خمیده سمت راست صفحه نمایش، منوی جانبی Edge Panels قرار گرفته که در حالت پیش فرض تنها سه منو شامل App Edge (برای قرار دادن میانبر 10 برنامه دلخواه)، People Edge (برای قرار دادن 5 کنتاکت دلخواه) و Smart Select را به نمایش می‌گذارد و می توان چندین چنل دیگر را برحسب نیاز با لمس آیکون چرخ‌دهنده در پایین این قسمت، به این لیست اضافه کرد و همچنین با انتخاب گزینه Download در بالای این صفحه‌ قادر خواهیم بود تعداد بسیار بیشتری از این منوها را دانلود و نصب نماییم.

 

 

باتری

 

در بخش باتری تفاوتی در میزان ظرفیت باتری ارائه شده با سال گذشته وجود ندارد . سامسونگ  S9‌ را به یک باتری 3,000mAh و S9 پلاس را به یک باتری 3,500mAh تجهیز نموده است. دوام باتری در هر دو مدل سری S9 به زمان روشن بودن AOD و یا نحوه استفاده کاربران بستگی دارد. برای مثال در پخش موسیقی MP3 اگر صفحه نمایش و یا AODخاموش باشد ، دو گوشی S9 و S9 پلاس به زمان‌های رسمی به ترتیب 80 و 94 ساعت دست پیدا می‌کنند . اما زمان‌های پخش ویدئوی 16 و 18 ساعته تغییری نسبت به گذشته نداشته‌اند. زمان‌های مکالمه در گوشی S8 (20 ساعت) و در S8 پلاس 24 ساعت است که در مدل کنونی به ترتیب به 22 ساعت در مدل ( S9 ) و 25 ساعت در مدل ( S9 پلاس ) افزایش یافته است.

 

جمع‌بندی


با تمام قابلیت هایی که اس 9 پلاس در بر دارد، سامسونگ توانست ثابت کند که قادر است، گوشی هایی را با بهترین تکنولوژی ها و کیفیت و کارایی بسازد و در اختیار طرفداران خود قرار دهد و می توان گفت ، با عرضه این اسمارت فون قدرتمند توانسته حداقل در نیمه اول سال 2018 در صدر عرضه کننده باکیفیت ترین گوشی، قرار گیرد. طراحی صفحه نمایش بزرگ ، طراحی لوکس با استفاده از شیشه و فلز ، استفاده از حسگر عنبیه، پردازشگر قدرتمند و ارائه متفاوت ترین دوربین، توجه بسیاری از کاربران را به سمت خود معطوف کرده . علاوه بر تمامی نکات مثبتی که به آنها اشاره شد، اسمارت فون گلکسی S9 پلاس نیز مانند بسیاری از محصولات دیگر کمپانی ها، دارای نقاط ضعفی می باشد که از آن جمله می توان به عریض‌تر، ضخیم‌تر و سنگین‌تر شدن این گوشی نسبت به سال قبل، ماندن شدید اثرات انگشت روی بدنه و از همه مهم‌تر و نگران‌کننده‌تر، ضربه‌پذیر بودن و احتمال فراوان شکسته شدن صفحه‌نمایش هنگام افتادن گوشی از دست و قیمت بالای آن اشاره کرد.

 

 

 

شرکت سامسونگ یک شرکت کره ای چند ملیتی است که در سال 1938 در شهر تائگو کره جنوبی تاسیس گردید و کار خود را در ابتدا با صادرات آغاز نمود و در سال 1969 فعالیت خود را در زمینه محصولات الکترونیکی آغاز و در سال 2005 بعنوان یک شرکت برتر نوآور و بهترین مارک تولید کننده لوازم برقی معرفی گردید . در سالهای اخیر سامسونگ ، با نوآوری های پیشگامانه و ارائه محصولات و خدمات باکیفیت ، سبک زندگی هوشمندانه تری را ترویج داده و اکنون در بیش از  200 کشور جهان فعال است . همچنین کمپانی سامسونگ در نظر دارد با تولید محصولات متنوع وتکنولوژیهای روز دنیا مطابق سلایق مشتریان ، این برند را در بین پنج رتبه برتر جهان قرار دهد.

اطلاعات کلی موبایل
برند سامسونگ
تاریخ عرضه فوریه 2018
ساخت پشت و جلو از جنس شیشه (گوریلا گلس 5), فریم آلومینیومی
دارای گواهی IP68 و ضد نفوذ گرد و غبار و آب تا 1.5 متر و 30 دقیقه
ابعاد 8.5 × 73.8 × 158.1 میلیمتر
نوع سیم کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم, همزمان یکی فعال)
وزن 189 گرم
رنگ خاکستری / قرمز /مشکی / بنفش / طلایی / آبی
پردازنده ۸ هسته‌ای (۴ هسته ۲.۸ گیگاهرتزی و ۴ هسته 2.۷ گیگاهرتزی)
حافظه 64/128/256 -China - 6GB RAM
128GB, 6 GB RAM - LATAM
کیفیت دوربین دو دوربین پشت : 12.0 مگاپيکسل
دوربین جلو : 8 مگاپیکسل
اندازه صفحه نمایش 6.2 اينچ
سیستم عامل اندروید 8.0 (اوریو)
شبکه های ارتباطی GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE
پردازنده
مدل پردازنده Cortex-A55) - EMEA
Octa-core (4x2.8 GHz Kryo 385 Gold & 4x1.7 GHz Kryo 385 Silver) - USA/LATAM, China
نوع پردازنده 64 بيت
پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18 - EMEA
Adreno 630 - USA/LATAM, China
تراشه Exynos 9810 Octa - EMEA
صفحه نمایش
صفحه نمایش لمسی
صفحه نمایش رنگی
نوع صفحه نمایش اصلی Super AMOLED لمسی خازنی
رزولوشن صفحه نمایش اصلی (dpi) 2960 × 1440
اندازه صفحه نمایش اصلی 6.2 اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش اصلی 16 ميليون رنگ
قابلیت های صفحه نمایش چند لمسی
سازگار با HDR10
محافظت : گوریلاگلس ۵
مجهز به نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
مجهز به فن آوری سنجش فشار لمس (3D Touch) (در کلید خانه)
حافظه
حافظه داخلی 256 گيگابايت
64/128/256 6GB RAM - China
128GB, 6 GB RAM - LATAM
حافظه RAM 6 گيگابايت
نوع کارت حافظه قابل نصب microSD, up to 400 GB (uses SIM 2 slot) - dual SIM model only
دوربین
دوربین
رزولوشن رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 60 فریم بر ثانیه (2160p@60FPS)
رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 240 فریم بر ثانیه (1080p@240FPS)
کیفیت دوربین دارای دو دوربین در پشت گوشی | دو دوربین 12 مگاپیکسل+ 12 مگاپیکسل (Dual)
کیفیت فیلمبرداری فیلمبرداری 2160p با سرعت 60 فریم در ثانیه، 1080p با سرعت 240 فریم در ثانیه ، 720p با سرعت 960 فریم در ثانیه

اندازه تصاویر ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.4 میکرومتر (1.4µm Pixel Size)
فلاش LED
سایر قابلیت های دوربین قابلیت عکاسی HDR اتوماتیک
قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)
سایز سنسور 1/2.5 اینچ (''Sensor Size 1/2.5)
قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)
فاصله کنونی لنز 26 میلی‌متر (Focus Length 26 mm)
قابلیت تشخیص چهره و لبخند (Face and Smile Detection)
قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)
مجهز به لرزشگیر و زوم اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization)
قابلیت فیلمبرداری HDR قابلیت فیلمبردارای هم‌زمان با هر دو دوربین (Dual-video Recording)
قابلیت عکاسی با رزولوشن 9 مگاپیکسل و فیلمبرداری 4K همزمان (Simultaneous HD video and image recording)
دوگانه: 12 مگاپیکسل (f/2.4 و 52 میلی‌متری, 1/3.6 اینچ سایز سنسور, 1 میکرومتر سایز پیکسل, فوکوس خودکار)
قابلیت های دوربین سلفی دارای دریچه‌ی دیافراگم f/1.7
قابلیت عکاسی HDR اتوماتیک
دارای سنسور با رزولوشن 8 مگاپیکسل
مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک (Autofocus)
فیلمبرداری با رزولوشن 1440 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1440p@30FPS)
قابلیت استفاده از هر دو دوربین در هنگام مکالمه تصویری (Dual Video Call)
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل Android 8.0 (Oreo)
فرمت ويدئو MP4/DivX/XviD/H.265 player
فرمت موسیقی MP3/WAV/eAAC+/FLAC player
قابلیت ضبط صدا
قابليت‌هاي نرم‌افزاري مرورگر HTML5
برنامه ويرايش عکس و فیلم
قابليت نمايش فايل‌هاي متني PDF
قابليت نمايش اسناد مايکروسافت آفيس
قابليت استفاده از سرويس شبکه‌هاي اجتماعي
SMS(threaded view), MMS, Email, Push Email, IM
سرويس‌هاي گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube
صدا
فیش 3.5 میلیمتری صدا
بلندگو Voice 68dB / Noise 74dB / Ring 80dB
نوع زنگ Vibration; MP3, WAV ringtones
شبکه های ارتباطی
تکنولوژی
GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE
شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - سیم کارت 1 & سیم کارت 2 (dual-سیم کارت model فقط)
شبکه 3G HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G LTE
فناوریهای ارتباطي مجهز به NFC
بلوتوث : 5.0, A2DP, LE, aptX
رادیو اف‌ام (نسخه‌های آمریکا و کانادا)
USB : کانکتور ریورسبل 3.1, Type-C 1.0
GPS : با A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, دو بانده, Wi-Fi Direct, هات‌اسپات
سایر ویژگیها
حسگرها اسکنر عنبیه چشم, حسگر اثرانگشت (پشت گوشی), شتاب‌سنج, ژیروسکوپ, سنسور مجاورت, قطب‌نما, فشارسنج, ضربان قلب‌سنج, SpO2
باتری Non-removable Li-Ion 3500 mAh battery (13.48 Wh)
ميزان شارژ آماده به کار
ميزان شارژ مکالمه 25 ساعت
ساير مشخصات امکان شارژ بی سیم Qi / PMA
شارژ سریع باتری (شارژ سریع 2.0)
پشتیبانی از شبکه‌ی بی‌سیم ANT
کیفیت صدا : Noise -92.6dB / Crosstalk -93.4dB
مجهز به دستیار صوتی سامسونگ (Bixby voice assistant)
قابلیت پشتیبانی از Samsung Dex به منظور نمایش محتویات گوشی بر روی دسک ‌تاپ
قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic)

نوشتن نظر



توجه : HTML ترجمه نمی شود!

بد           خوب